DSCF6616aAneta Boryszewska – założycielka Centrum Edukacji Montessori „Przystań”, dyrektor Przedszkola Montessori „Przystań” i nauczyciel prowadzący

Wykształcenie:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny – Podyplomowe Studia Edukacji Początkowej i Terapii Pedagogicznej Dzieci ze Specyficznymi Trudnościami w Uczeniu się

Polski Instytut Montessori – roczny kurs pedagogiki Montessori w zakresie edukacji dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat; dyplom akredytowany międzynarodową akredytacją MACTE http://www.macte.org/

Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki – studia magisterskie, nauczyciel języka polskiego

Zetknięcie się z pedagogiką Marii Montessori stało się przełomowym momentem w ukształtowaniu mojej filozofii wychowania oraz bycia pedagogiem, a także obrania drogi osobistego rozwoju zawodowego . Moim celem nie jest ani nauczanie, ani formowanie dzieci według szablonu czy sztucznych wyobrażeń i oczekiwań – chcę, by moja praca była towarzyszeniem im w ich indywidualnej, niepowtarzalnej drodze rozwoju; chcę pokazywać im piękny i zapraszający do odkrywania świat; chcę milczeć, słuchać i obserwować, by dzieci mogły działać, pytać, tworzyć.

Pragnę, by działające przy Centrum Edukacji Montessori „Przystań” przedszkole było miejscem wyjątkowym, pełnym domowego ciepła, powolnego, naturalnego rytmu dostosowanego do potrzeb małego człowieka, życzliwej atmosfery i szczerych relacji.

Moją pasją są książki i teatr. Jestem wdzięczna ludzkości, za audiobooki, dzięki którym udaje mi się „czytać” nawet, gdy jestem bardzo zabiegana. Szczególnie interesuję się literaturą dziecięcą – zawsze sięgam po tę, która nam dorosłym pozwala lepiej poznać tajemniczą naturę dziecka: wiersze Danuty Wawiłow odkrywają przede mną zakamarki dziecięcego sposobu myślenia i dziecięcych emocji; poezja Zofii Beszczyńskiej pozwala na ułamek sekundy „dotknąć” dziecięcej duszy, Astrid Lindgren nigdy nie pozwala mi zapomnieć, że nie ma dzieci niegrzecznych, lecz są tylko te z większą fantazją; Martin Widmark i Adam Bahdaj zaś przypominają, że dziecięca spostrzegawczość i dociekliwość nie mają sobie równych.

Lubię poznawać nowych ludzi, wiosną jeździć na rowerze, a w długie jesienne wieczory przesiadywać pod kocem, pić gorącą czekoladę i czytać kryminały o Kurcie Wallanderze.

  • Współpracownicy:

Małgorzata Rytel – psycholog; https://www.facebook.com/psychologdlarodzicow?fref=ts

Korzenny Warsztat Muzyki: Anna Kaptór-Starachowska i Przemysław Starachowski – instruktorzy muzykoterapii oraz nauki gry na instrumentach, absolwenci Akademii Muzycznej w Łodzi.

Doświadczenie z zakresu muzykoterapii, rytmiki i profilaktyki muzycznej zdobywali m.in. w Szpitalu Miejskim im. H. Jordana w Łodzi, Warsztacie Terapii Zajęciowej w Łomży oraz w ramach indywidualnej praktyki. Od pięciu lat aktywnie działają na rzecz rozpowszechniania edukacji muzycznej dzieci i młodzieży. Kierunkiem działań Korzennego Warsztatu Muzyki jest powrót do źródeł muzyki, jej pochodzenia i pierwotnych form, jakie przejmowała. Zajęcia dla przedszkolaków wykorzystują ogromny potencjał muzyki, która miała wpływ na człowieka od początku jego istnienia; http://www.korzenny.pl/

Dodaj komentarz

Facebook

Likebox Slider Pro dla WordPress